09 maart 2007

De ijsbeer zit wel degelijk aan de Noordpool...


Je hoorde het al vandaag bij 'Wilde Geruchten' op Radio 1. Annemie Peeters ondervroeg Yves Desmet van De Morgen. Die krant voegt sinds enkele dagen telkens een aflevering van het boek 'An Inconvenient Truth' toe. Maar vandaag ging de aflevering over Antarctica, maar met een foto van de ijsbeer...


Johnny de IJsbeer reageerde meteen via de telefoon bij onze redactie: "Zelf heb ik woorden als Antarctica altijd wel moeilijk gevonden om uit te spreken. Er zijn natuurlijk veel contacten met de pinguïns, maar de internetverbinding is niet altijd even goed. Ik zal dus zeker even een mailtje sturen naar mijn kozijn Willy de Pinguïn. Maar slimme mensen als Al Gore zouden toch wel beter moeten weten. Nu, hij zag er al niet zo goed uit toen ik hem deze week bij Guy Verhofstadt zag zitten. Hij is precies nog bijgekomen. Weet jij trouwens wat Didier Reynders daar kwam doen? Maar goed, morgen gaan we dus allemaal in De Morgen kijken of er een nieuwe foto staat."

1 opmerking:

Tinne Van der Straeten zei

Dag Johnny,
Al Gore zag er inderdaad niet goed uit. Ze zeggen dat de camera 5 kilo verdikt, maar ik twijfel of het daaraan ligt. Zou hij niet teveel in het vliegtuig zitten? Ik las onlangs ergens dat een vliegtuigmaatschappij, ik dacht Airbus, een promoflight heeft over de noordpool. Voor een bedrag van ik dacht 500 EUR mag je opstappen, vlieg je naar de noordpool, dan kan je daar aan ijsbeerwatching doen vanuit het vliegtuig, en dan word je een paar uur later terug afgezet op de luchthaven van vertrek. Even absurd als Al Gore die bij Verhofstadt handjes komt schudden en aan de verzamelde pers vertelt hoe fantastisch Verhofstadt wel is. Volgens mij is Al Gore op promotour omdat hij president wil worden. En ziet hij er zo slecht uit omdat hij niet weet hoe hij dat moet aanpakken. Want net zoals Hillary Clinton gepakt wordt op haar steun aan de oorlog in Irak kunnen aan Al Gore ook lastige vragen gesteld worden. Hij reist nu wel de wereld rond met zijn ppt, maar mijnheer Al Gore, was u het niet die zich als vice president verzette tegen de ondertekening van het Kyotoprotocol door de VS? Ach ja, Johnny, het is een tijd van veel politieke verklaringen, en weinig politieke actie. Daar schiet jij ook niet veel mee op.
Veel groeten aan Willy,
Tinne